Algemene voorwaarden
House of Basketball is ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 67177557. House of Basketball verricht haar werkzaamheden uitsluitend in overeenstemming met deze voorwaarden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op de online winkel van House of Basketball.
1. Koop overeenkomst
Een koopovereenkomst komt tot stand na plaatsing van de order in onze online winkel. Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u bevestiging van uw bestelling in uw mailbox. Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper. Indien u geen bevestiging van uw bestelling heeft ontvangen, raden wij u aan om uw Spambox te checken.
2. Prijzen
De door ons genoemde prijzen zijn in euro's, inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen. Gewijzigde prijzen hebben geen invloed op lopende orders.
3. Acties
Regelmatig kunt u op onze website gebruik maken van diverse acties. Dit kan uiteen lopen van 'gratis verzending' tot '..% korting' op bepaalde artikelen. Om deze acties administratief in het systeem te verwerken, maken wij gebruik van o.a. kortingscodes. Regelmatig gebeurt het dat meerdere acties tegelijkertijd lopen (lees: actief zijn). Het is dan ook niet mogelijk om gebruik te maken van meerdere acties tegelijk. Indien u gebruik wilt maken van een actie, en er zijn meerdere mogelijkheden, dan kunt u zelf een keuze maken. Het gebruik van kortingsacties is onder voorbehoud en niet meer dan 1 actie tegelijkertijd. Uitgezonderd zijn natuurlijk de “gratis artikelen bij aankoop van...” acties.
4. Betalingswijze
4.1. Betaling per Pay-Pal
Via het Pay-Pal systeem kunt u veilig en safe betalen. Voor meer informatie omtrent Pay-Pal verwijzen wij u naar de website www.paypal.com. Na ontvangst van uw betaling zullen wij zo snel mogelijk tot levering overgaan (conform de aangegeven levertijd van het(de) bestelde artikel(en).
4.2. Betaling vooraf per internetbankieren
U kunt bij House of Basketball ook uw bestelling vooraf betalen per bank- of girorekening. Daarvoor boekt u zelfstandig het bedrag van uw bestelling over naar bankrekeningnummer NL79 RABO 0322 8128 87 ten name van House of Basketball. Vergeet niet om uw order- of factuurnummer bij uw betaling te vermelden, dit zorgt namelijk voor een snellere verwerking van uw bestelling. Na ontvangst van uw betaling zullen wij deze direct bevestigen.
4.3. Betaling per iDEAL
Door middel van de iDEAL module betaalt u snel safe en simpel. U kiest de bank van u keuze en betaalt uw bestelling op dezelfde manier dat u bij uw bank gewend bent. Het bedrag wordt direct naar ons overgeschreven en daardoor treedt er geen vertraging op in het leveringsproces. Dit alles gebeurd in een beveiligde omgeving, waardoor de kans op fraude nihil is.
4.4. Achteraf Betalen
4.4.1 Achteraf betalen met Afterpay (in Nederland)
AfterPay voert voor House of Basketball het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.
4.4.2 Achteraf betalen met Afterpay (in Belgie)
AfterPay voert voor House of Basketball het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een betaaloverzicht van AfterPay ontvangt per e-mail. In de online omgeving My AfterPay kunt u uw betaaloverzichten vanaf uw computer of tablet beheren. AfterPay houdt u op de hoogte via e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor u klaar staat. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk uw bestelling betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar AfterPay.
4.5. Betaling per Bancontact en Mistercash
Onze Belgische klanten kunnen naast de betalingsmogelijkheden kiezen voor betaling via Mistercash of Bancontact.
4.7. Storing/problemen
Mocht u problemen ervaren met de betalingswijze van uw keuze. Er is bijvoorbeeld een storing geweest in het betaalsysteem dan kunt u ook later 'terugkomen' om uw bestelling te betalen. Hiervoor logt u in op onze website en kunt u uw bestelling alsnog betalen. Indien u wenst kunt u ook nog de manier van betaling wijzigen. U hoeft dus niet opnieuw de bestelling te plaatsen.
5. Verzendwijze en kosten
Orders worden verzonden met PostNL. Deze levert in de meeste gevallen de order af binnen 1 tot 2 werkdagen. Dit geldt alleen voor binnenlandse verzendingen. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de verkoper. De keuze van de wijze van verzending en verpakking is aan ons*. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop u de goederen ontvangt. Mocht PostNL u niet thuis treffen dan zal deze een formulier bij u achterlaten. Met dit formulier kunt u aangeven op welk tijdstip en datum u het pakket alsnog wilt ontvangen of dat u het pakket persoonlijk bij een PostNL servicepoint wilt afhalen. Mochten wij in een dergelijke situatie nog een keer het pakket aan u moeten sturen dan brengen wij opnieuw de hieronder vermelde verzend- en verpakkingskosten in rekening. Wij bieden ook de mogelijkheid uw bestelling af te leveren op een ander adres. U kunt dat aangeven bij het invullen van uw adresgegevens.
Verzend- en verpakkingskosten:
Voor verzending binnen Nederland hanteren wij op dit moment alleen de standaard verzending door PostNL. Hierbij wordt het pakket wordt met een track&trace verstuurd, maar er wordt bij de aflevering niet om een handtekening van de geadresseerde gevraagd. Ook is de mogelijkheid aanwezig dat de bezorger het pakket bij een van uw buren afgeeft.
Wel heeft u de mogelijkheid om (na de eerste sorteerscan op de dag van verzending) de tijd en plaats van bezorging aan te passen.Meer informatie over deze (nieuwe) service vind u hier.
De kosten voor deze verzending bedragen € 5,00 maar deze service wordt bij een minimale bestelling van 75 euro gratis door ons aangeboden.
Voor verzending buiten Nederland zijn er de volgende mogelijkheden:
Bij verzending naar Belgie wordt door de bezorger wel altijd om een handtekening gevraagd. Hiervoor zijn de kosten € 8,99 voor een pakket tot 10 kg, dit kan oplopen tot € 19,99 voor pakketten met een maximaal gewicht van 30 kg.
Afhalen
U kunt bij ons ook uw bestelling afhalen. Voor het afhaaladres verwijzen wij naar onze website. Graag vooraf eerst een afspraak maken via ons e-mail adres.
6. Levertijd
Bestellingen die u heeft geplaatst op werkdagen voor 4 uur 's middags heeft u de volgende dag in huis. Deze levering is alleen van toepassing van artikelen welke in voorraad zijn en waarvan de levertijd 1 werkdag bedraagt. Zowel de voorraadstatus als de levertijd staat bij elk artikel vermeldt. Let op; de voorraad en levertijd kan eventueel per maat verschillen.
Indien u artikelen heeft besteld met verschillende levertijd, dan zullen wij uw bestelling verzenden overeenkomstig het artikel met de langste levertijd.
Met ons assortiment van zoveel verschillende mogelijke combinaties van maten en kleuren ontkomen we er niet aan dat er soms artikelen tijdelijk niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagd. Wilt u van te voren zekerheid of duidelijkheid hebben over de levertijd van een artikel, mail dan met onze klantenservice ([email protected]). Als een artikel (tijdelijk) niet leverbaar blijkt te zijn, nemen wij even contact met u op. Zorg dus altijd dat uw emailadres juist is ingevuld en u deze regelmatig bekijkt.
7. Ruilen/retourneren van een artikel
Retourzendingen zijn op eigen risico en op eigen kosten van de verzender. U dient uw retourzending uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw oorspronkelijke bestelling aan te melden. Daarna heeft u nog 14 dagen tijd uw ruiling te verzenden. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat en originele verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gedragen zijn. Eventuele (terug)betaling vindt plaats binnen 14 dagen na behandeling van uw retourzending.
Let op: Speciaal bedrukte (team)kleding en andere specifiek bedrukte artikelen kunnen niet meer geruild en/of geretourneerd worden.
Voor onze klanten hebben wij de keuze uit 2 verschillende opties, afhankelijk van uw oorspronkelijke bestelling.
Optie A. U heeft al een account bij House of Basketball:
-
Op onze website logt u in op uw account. Deze heeft u eerder aangemaakt bij het plaatsen van uw bestelling. In dit account vindt u uw persoonlijke gegevens, maar ook de door u bestelde artikelen.
-
U geeft aan welke artikel(en) u wilt retourneren en vult de benodigde gegevens verder in. Wellicht niet onverstandig om een memo bij te voegen met daarin uw gegevens, uw ordernummer en de inhoud van de zending.
-
Daarna verzendt u het artikel goed verpakt aan ons retour. Hiervoor stuurt u uw pakket naar onderstaand adres:
House of Basketball
Noorderpalen 39
8321CX URK
Nederland
-
Het hele proces van retourneren en ontvangst kunt in uw account ten alle tijden stap voor stap volgen. Mocht u vragen hebben, dan kunt u dit doen door gebruik te maken van het online ticketing systeem. Deze kunt u ook in uw eigen account vinden.
-
Wij sturen de nieuwe artikelen naar u toe. Al naar gelang de grootte en het gewicht van het artikel, ontvangt u van ons een e-mail met daarin een track&trace code.
-
Of wij storten binnen 14 dagen het aankoopbedrag van het (de) geretourneerde artikel(en) op het door u opgegeven rekeningnummer.
B. U heeft geen account bij House of Basketball
-
U downloadt hier het serviceformulier van onze website
-
U verpakt de artikel(en) zorgvuldig en stuurt deze tezamen met een ingevuld serviceformulier naar ons retour. Het (retour)adres vindt u op het formulier.
-
U meldt uw retourzending aan via ons e-mailadres. In deze e-mail geeft u aan welke artikelen u wilt retourneren, uw ordernummer en indien mogelijk het track&trace nummer van uw zending.
-
Na ontvangst van uw zending zullen wij deze per e-mail bevestigen. Hierin zullen we ook de mededelen wat er verder gaat gebeuren. Verdere afhandeling overeenkomstig punt 5 en 6 zoals hierboven vermeldt.
Algemene voorwaarden bij het ruilen/retourneren van een artikel:
Retourzendingen zijn op eigen risico en op eigen kosten van de verzender. U dient uw retourzending uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw oorspronkelijke bestelling aan te melden. Daarna heeft u nog 14 dagen tijd uw ruiling te verzenden. Ruilen van een artikel(en) mag slechts 1 keer per order.
Wordt er aan deze voorwaarden niet voldaan dan vervalt elk recht op ruilen van een artikel. Alle gemaakte kosten brengen wij de klant dan in rekening. House of Basketball zal binnen 14 dagen na volledige afhandeling van de retouren u het openstaande bedrag crediteren.
8. Garantie
Indien de klant een beschadigd product ontvangt, wordt deze door House of Basketball omgeruild voor eenzelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 14 dagen na de ontstane klacht contact op te nemen met onze klantenservice. Als wij constateren dat wij een beschadigd product hebben verstuurd vergoeden we ook de verzendkosten van de klant. Daarnaast heeft u op uw aankopen de gebruikelijke fabrieksgarantie, dwz. Als het product niet aan uw wensen voldoet, omdat het bijvoorbeeld kapot gaat (zonder bovenmatige slijtage). Dan kunt u dit voorleggen aan de klantenservice (liefst met foto). Dit kunt u doen, door ons een e-mail te sturen naar [email protected] met daarbij een uitleg van de klacht en indien het mogelijk is een foto van de klacht/product. Wij zullen dan proberen om binnen 2 tot 3 werkdagen een beslissing te nemen omtrent deze klacht. Vereist de klacht nadere bestudering en/of inspectie, dan zal House of Basketball met u daarover contact opnemen om tot een juiste oplossing te komen. Daarnaast dient u voor verzending gebruik te maken van het serviceformulier. Dit formulier kunt u hier downloaden.
9. U heeft het verkeerde artikel ontvangen
Indien de klant een verkeerd product ontvangt, wordt deze door House of Basketball omgeruild voor eenzelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 14 dagen na verzending contact op te nemen met onze klantenservice ([email protected]). Als wij constateren dat wij een verkeerd product hebben verstuurd vergoeden wij de verzendkosten van de klant.
10. Klachten
Op al onze overeenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing. De bevoegde Nederlandse rechter is bij aansluiting van andere instanties bevoegd tot kennisneming van alle geschillen die uit hoofde van de overeenkomst tussen House of Basketball en de wederpartij mochten ontstaan. Klachten over u order dient u altijd binnen 14 dagen schriftelijk aan ons te melden.
11. Uw persoonlijke gegevens bij House of Basketball
Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet ter beschikking stellen aan derden. Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt, en zullen alles in het werk stellen om uw persoonlijke informatie te beschermen. Op verzoek zullen wij uw geregistreerde gegevens aan u verzenden.
12. Niet respecteren van onze voorwaarden
Als een klant van House of Basketball onze voorwaarden niet respecteert zoals deze zijn geformuleerd vervalt elk recht op ruilen, retourneren of crediteren van een order. House of Basketball behoudt het recht om alle gemaakte kosten van een order achteraf wel in rekening te brengen aan de klant.